Gure irakurleek eskuragarri dute dagoeneko Cineinforme aldizkariaren 2019ko iraileko lineako edizioa. Donostiako Zinemaldiko 67. edizioari eskainitako argitalpena da nagusiki. Ohikoa den bezala, aldizkariko erredaktoreak jaialdian izango dira gure webgunearen zein sare sozialen bitartez Donostian gertatzen den guztiaren berri emateko.

Orain dela mende erdi baino gehiagotik, Cineinforme aldizkariak Estatuko zine jaialdirik garrantzitsuenari eskaintzen dio iraileko zenbakia: Donostiako Zinemaldia. Aurten 67. edizioa izango du Donostiako hitzorduak bere ohiko apustuaren eskutik: nazioarteko izar handien presentzia eta kalitate altueneko programazioa elkarri uztartuta. Horrez gain, zine espainiarraren urte amaierako estreinaldirik prestigiotsuenak ere hartuko ditu Donostiak.

 Aldizkariaren lehen orrian Telson enpresa ageri da, talentu berria eta teknologiarik aurreratuena eskuratuz biziberritu eta postprodukzioaren abangoardian kokatu dena Estatu mailan.

Jarraian, “San Sebastián, el equilibrio entre arte y glamour” izenburupean, Donostiako jaialdiari eskainitako erreportaje zabal bat jaso dugu, baita Zinemaldiko Industry Club gunean izango diren ekitaldi garrantzitsuenak eskematikoki jasotzen dituen Agenda Profesionala ere.

Zinemaldiari buruzko zehaztasun nagusiez gain (hitzordu garrantzitsuenak, izendapenak, zuzendariak, izenburu nagusiak, estreinaldiak...), protagonista nagusietako batzuek aurkeztutako berrikuntzetan ere sakondu nahi izan dugu. Hori horrela, Costa-Gravas zuzendariaren Adults in the Room azken filma aztertu dugu. Venezian estreinatu ostean, Gipuzkoako hiriburuan emango da filma zuzendari greziar-frantziarrak jasoko duen Donostia Saria dela-eta.

Horrez gain, bestelako gaiak ere jorratu ditugu: Madrilek nazioarteko produkzio zentro gisa lortutako posizionamendua City of eskultore Film Office bulegoari esker; Mallorca Film Commission batzordeak era guztietako produkzioei eskaintzen dizkien Mediterraneoko lokalizazio inspiratzaileak; etengabe hazten ari den Navarra Film Commission batzordearen hamargarren urteurrena; eta Valentziak hartu dituen filmazio arrakastatsu ugariak bertako Valencia Film Office bulegoaren lanari esker. Donostiari eskainitako atala amaitzeko, alde batetik, MEDIAk Espainian duen bulegoko zuzendaria den Peter Andermatti egindako elkarrizketa interesgarria jaso dugu, eta, bestetik, hurrengo egunetan Zinemaldian izango diren CREA SGR sozietateak lagundutako zortzi ekoizpenez aritu gara.

Jarraian, ICAAk Espainiak merkatu zinematografikoari buruz emandako 2018ko datuak testuinguruan jartzen dituen analisi bat jaso dugu. Bertan bildutako datuek baikorrak izateko arrazoiak eskaintzen dituzte, Espainiako ikus-entzunezko merkatuaren egoera onaren isla baitira 2018an ekoitzitako 266 filmak. J. A. Bayonak zuzendutako Jurassic World: El reino caído izan zen ikus-entzule gehien bildu zituen filma.

Ohi bezala, Espainian zinema publizitarioak bizi duen egoeraren balantzea ere egin dugu edizio honetan. Ildo horretan, azpimarratzekoa da espainiar sorkuntza nazioarte mailan punta-puntan dela zinema publizitarioaren arloan, eta, horren erakusle, sektoreari eskainitako jaialdietan sari ugari eskuratu dituela.

Amaitzeko, bere programan azken joerak eta nazioartean egonkortutako zuzendarien lanak uztartzen dituen Sitgeseko Zinema Jaialdiaren 2019ko edizioaren aurrerapen luze bat egiten dugu, Dolbyk emanaldien sektoreari eskaintzen dizkion azken aukerak aztertzen ditugu eta Universal Pictures etxeak urriaren 11n Espainiako zinemetan estreinatuko duen Abominable filma aztertzen dugu.

Beraz, badakizue, sartu, irakurri eta gozatu!