Oscar Mariné Brandiren pintura erakusketa

Bilbao 2020(e)ko irailaren 17(e)tik 2020(e)ko urriaren 31(e)ra
  • Oscar Mariné Brandiren pintura erakusketa

Oscar Mariné Brandi (1951) / OMB diseinua

Diseinu Sari Nazionala 2010

Diseinatzailea, ilustratzailea, tipografo aditua eta artista, Óscar Mariné mugarik gabeko komunikatzailea da. Zabalkundearen edozein erronkaren aurrean, Mariné-k irtenbide sortzaileak eskaintzen ditu ezagutza tipografiko sakonekin, irudi freskagarriarekin eta benetako ilustrazioarekin. Logotipoa, arte aldizkaria, museoko komunikazioa edo egunkari osagarria den ala ez, bere lanak proiektu baten beharrei erantzuten die beti, kaudimena eta sormena uztartuz.

Duela gutxi Zientzia eta Berrikuntza Ministerioak antolatutako 2010eko Diseinu Sari Nazionala eman zioten, bere ibilbide profesional zabala aitortuz.

Mariné-k nazioarteko eta nazioarteko proiektu ugari burutu ditu argitalpenean, irudi korporatiboan, zineman eta musikan. Komunikazio komertzialen arloan, Camper, Swatch, Loewe edo Vega Sicilia bezalako marketarako bere proiektuak Espainian egindako diseinu mugarri ezagunak dira. Horiei gehitu zitzaien Absolut Vodka-ren jatorrizko artista amerikarraren kanpaina,"Absolut Mariné", Sir Norman Foster-en arkitektura estudiorako, Foster & Partners-en, bere proposamenaren oihartzunarekin. Hirurogeiko hamarkadako Swinging London.

El Greco 1900 erakusketa berrian Toledoko El Greco Museoko bilduman dauden margolanekin, Mariné-k museografia, arkitektura, argiztapena, grafikoak eta katalogoaren ikuspegi integrala proposatu zuen. Pinturen argiztapen berritzailea eta "Orgaz kondearen ehorzketa" koadroan sartzea ahalbidetu zuen instalazioa "kritikoek eta abangoardiaren ikuspegitik, estereotipo zaharkituez josita" definitu dute kritikariek. 2009an inauguratu zen Mexiko hirian, eta 2010ean zehar ibiltzen jarraitu zuen Bruselako Bozar-en.

Erredakzio proiektuetan curriculum zabala du, Ivory Press argitaletxeak argitaratutako C Photo Internacional Magazine aldizkariaren proiektuaren egilea da. Kazetaritza arloan, El País egunkariak bere estudioari eman dio Babelia eta Domingo bere berezien diseinu berria eta El País Semanal astekaria. Mariné-k diseinu berriak sortu ditu egunkari horretarako, edukiari argitasun handiagoa ematen diotenak, irakurleari aparteko grafikoak ezabatzen dituzten argitalpen distiratsuak emanez eta kazetaritza irakurriz maiuskulaz gonbidatuz.

Diskoen azalak sortzeko parte hartu behar izan duten musikari batzuk Andrés Calamaro y Los Rodríguez, Brian Eno, Kevin Ayers, Siniestro Total (¿Cuando se come aquí?) Edo Michel Camilo eta Tomatitoren flamenkoaren fusioa dira. Zinemarako bere proiektuak kartel ikonikoen artean daude, esate baterako, Pedro Almodovarren Todo sobre mi madre, Alex de la Iglesiaren El día de la Bestia edo Julio Medemen Tierra. Zazpigarren artearekiko lotura hori Zinebi bezalako jaialdien irudiaren diseinuan jarraitzen du; izan ere, 2000ko kartelak New Yorkeko Arte Zuzendariaren Klubaren Merezimendu Saria eman zion, edo 2007ko Donostiako Zinemaldiko irudi ofiziala. Irudi freskagarria, Donostiako badiako urdina urdinean bainatua, beste lan baten aurpegia eta Lorca aurpegiarekin kontrastatzen duena. El huso de la memoria diseinatu zuen, Eva Yerbabuena flamenkoaren artistaren ikuskizuna.

Marinéren lan piktorikoa Tokio, New York, Milan, Venezia, Bologna, Madril eta Ibizan egindako banakako erakusketen gaia izan da eta taldeko ikuskizun garrantzitsuen parte izan da. Espresionista eta pintzelkada kromatiko baten jabea, bere irudietako batzuk markako proiektuen funtsezko osagaiak dira. Diziplina anitzeko sormen hau Madrilgo Mata ospetsuaren zuzendaritza artistikoan hasi zen sorreratik hasi zen, non jatorri eta forma batu zituen argitalpen enblematiko batean.

Óscar Marinéren obrek erabateko sortzailea baten aztarna altxatzen dute. Edukiak, testuingurua eta teknika ezberdinak uztartzen ditu diseinu grafikoaren oztopoak gainditzeko eta produktu baten ikuskera organikoa sustatzeko. Horrek komunikazio garaikidean ezinbesteko bihurtzen du.


Laburrean

Non

Euskadi, auzolana