Bideo-jokoen Nazioarteko Mintegia: "Errealitate bideo-ludifikatua. Bideo-jokoak gizarte garaikidean duen garrantzi soziala"

Donostia-San Sebastián Apirilaren 28(e)tik apirilaren 30(e)ra
  • Bideo-jokoen Nazioarteko Mintegia: "Errealitate bideo-ludifikatua. Bideo-jokoak gizarte garaikidean duen garrantzi soziala"

Bideo-jokoek lehen mailako garrantzi sozial eta kulturala hartu dute gizarte garaikideetan. Ez da soilik hazten ari den industria bat: gizarte-ehunaren bazter guztietara iristen hasi den fenomenoa ere bada. Ildo horretan, bideo-jokoen berezko mugetatik haratago doazen esparruetan aurki daiteke bideo-jokoaren kultura gure gizarteko ia arlo guztietan eragiten ari delako behin betiko froga. Gizartea bideo-ludifikatzeko prozesu batez ari gara; izan ere, bideo-jokoen mekanika, lengoaia, estetika, interfaze, logika, esanahi eta praktikek gure eguneroko bizitzako hainbat esparru kolonizatzen dituzte.

Horrela, prozesu bideo-ludifikatzaileak ikus daitezke esparru oso ezberdinetan, hala nola, ekonomian, lan-arloan, aisian, politikan, hezkuntzan, osasungintzan, harreman sozial eta pertsonaletan, identitateen eraikuntzan eta kontsumoan. Bideo-jokoa gailu edo mihiztatze soziotekniko gisa hartuta, hau da, diskurtso, praktika, jakintza, arrazionaltasun, teknologia eta espazioen sare baten artikulazio gisa hartuta, mintegi honek bideo-jokoak gizartean, kulturan, politikan eta artean duen garrantziari heldu nahi dio, gero eta errealitate bideo-ludifikatuagoan.

Mintegia egituratzen duen ardatz nagusia gizartearen bideo-ludifikazioaren ideia da, eta posible dela gizarte garaikideari eragiten dioten funtsezko gaietara hurbiltzea bideo-jokoaren alderdi guztietatik (narratiboa, ludikoa, soziala, etikoa, politikoa, teknologikoa, kulturala eta artistikoa). Mintegira gonbidatutako hizlariek honako gai hauek jorratuko dituzte, besteak beste: gamifikazioa eta subjektibotasunaren sorrera; arrazionaltasun politiko neoliberalen nagusitasuna; ludikotasunaren, artearen eta kapitalismoaren arteko harremana; genero-ikuspegia eta ikuspegi feminista; eta kultura-dinamiken bideo-ludifikazioa.

EGITARAUA

Asteazkena, apirilak 28 

17:30-17:45. DANIEL MURIEL Mintegiaren aurkezpena (ES)

17:45-19:00 ALFIE BOWN Sexbots and Smart Condoms: Ludified Love in Digital Society ONLINE (EN>ES)

19:15-20:30. LUCA CARRUBBA Sociedades lúdicas: el videojuego como objeto del proceso artístico (ES)

Osteguna, apirilak 29

12:30-13:45. ÓLIVER PÉREZ-LATORRE Cultura de la resiliencia. Videojuegos y running en tiempos de crisis ONLINE (ES)

17:30-18:45. MERCÉ OLIVA Seguir las reglas: imaginarios laborales, ludificación y medios ONLINE (ES)

19:00-20:30. MARINA AMORES ETA MARTA TRIVI De '¡Protesto!' a 'Nerfeadas': hablando desde la teoría a la práctica del machismo en el mundo del videojuego. Nerfeadas telesaileko kapitulu baterako baimena era sartzen da (ES)

Ostirala, apirilak 30 

12:30-13:45. VÍCTOR NAVARRO REMESAL Slow Gaming: cómo la lentitud y la relajación conquistaron el videojuego ONLINE (ES)

17:30-18:45. DESMUSEA (Clara Harguindey eta Daniel Pecharromán). The Museum Happens Here (ES)

19:00-20:15 EURÍDICE CABAÑES Gobernantza ludikoa ONLINE (ES)

20:20-20:30. Mintegiaren amaiera. Mintegiaren amaiera laburra, mintegitik atera daitezkeen ondorio nagusiak laburbilduko dira. (ES)

Tabakalera

Laburrean

Non

Euskadi, auzolana