UPV/EHUren Uda Ikastaroak 2021: "STEAM eta XXI. mendeko Artearen Berrikuntza: Sortu zure ikaskideekin Arte-lanak zure eskolan, gizarte-etxean eta zure museoan"

Online 2021(e)ko ekainaren 24(e)tik 2021(e)ko ekainaren 25(e)ra
  • UPV/EHUren Uda Ikastaroak 2021: "STEAM eta XXI. mendeko Artearen Berrikuntza: Sortu zure ikaskideekin Arte-lanak zure eskolan, gizarte-etxean eta zure museoan"

Ikastaroa aurrez aurre ospatuko da eta online zuzenean parte hartzeko aukera ere egongo da ZOOM bidez. Matrikula prozesuan nola parte hartuko duzun aukeratu: aurrez-aurre edota online zuzenean.

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko baliozkotzea eskatu dugu unibertsitateaz kanpoko irakasleentzat. Baita ere Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza Sailak irakasleen etengabeko prestakuntza gisa ere baliozkotzea eskatu da.

Steam ekimenak (STEAM Euskadi Hezkuntza Estrategiaren I. edizioa) zientzien, matematiken eta artearen hezkuntza-filosofia iraultzen ari dira.

Steamek gure ikasleak ahalduntzen ditu gaur egungo gizartea ezagutu eta eraldatzeko aukera ematen dieten ideia eta baliabideekin. Steam eta Arteari buruzko ikastaro honetan, arte modernoaren kontzeptua eraldatzeko ideiak eta baliabideak eskaintzen zaizkio parte-hartzaileari.

Ikusizko arteen munduan, Steamek lan artistiko berritzaileak sortzeko ideia geometrikoak, konposiziozkoak eta kolorezkoak ematen ditu. Steamen lengoaia formalek ideia hauek balio artistikoa duten tresna bihurtzeko aukera ematen digute. Ikastaro honetan, parte-hartzaileek Steam lengoaiak ikasi eta erabiltzen dituzte elkarlaneko bi lan artistiko sortzeko.

Artearen munduak azken hamarkadetan izan duen bilakaera zoragarriak bi irakaspen garrantzitsu erakutsi dizkigu, gutxienez.

Lehena, ideia bat artelan baten esentzia izan daitekeela. Estetika, edertasuna, plazerra, emozioak ideia horretatik erator daitezke (Sol Lewitt eta beste batzuk).

Bigarrena, artelan baten sorkuntza eskuzko teknika eta trebetasunetik aska daitekeela (Julian Opie, Michael Craig-Martin, eta beste batzuk).

Uda Ikastaroaren helburu orokorra bi ikasgai horietatik sortu da, gizartearen Steam kultura eta heziketaren testuinguruan.

Ikastaroak ideia batean oinarritutako eta eskuzko birtuosismotik askatutako artelanak aztertzea eta sortzea proposatzen du. Gainera, bi lan artistiko eraikitzea proposatzen du, ez banakakoak, baizik eta lankidetzakoak eta formatu handikoak, komunitatean erakusteko.

Hirigintza modernoak hirian (espazio publikoetan, zibikoetan, ikastetxeetan eta tokiko museoetan) arte honekin bizi diren herritarren bizitza duintzen duten instalazio artistikoak sartzeko aukera eskaintzen du.

Uda Ikastaroaren ikaskuntzaren emaitzek lengoaia eta teknika hauek erabiltzen laguntzen diete parte-hartzaileei:

STEAM kontzeptuak lausotzea (simetriak, konbinatoria, geometria, serialtasuna, lengoaiak, sistema konplexuen analisia eta sintesia)

Artelanen ezagutzan sakontzea

Artelan berriak sortzen ikastea

Ikastaroko elkarlaneko arte-lanak:

"Maisuen herentziari jarraituz": tradizio artistikoa da iraganeko maisulanen bertsioak egitea, bai haien balioa aitortzeko, bai ikuspegi artistiko berri bat aurkezteko. Tradizio hori erabiliko dugu ikusizko lengoaia berriak sartzeko. The Delacroix Masterpiece That Unites Picasso, Lichtenstein, and Jose Dávila

"Hirien Branding": tradizio artistikoa da komunitate baten elementuak grafikoki irudikatzea (eraikinak, paisaiak, etab.), aintzatesteko eta zabaltzeko. Helburua Branding edo komunitate baten balioak zabaltzeko ikonoak sortzea da. Tradizio hori erabiliko dugu Branding bat sortzeko, adibidez hiri bat sortzeko (bertatik 10 elementu ikoniko aukeratuko dira). Nova identidade para a cidade do Porto

Helburuak

STEAM ekimenen A osagaiaren (Arteak) garapena sustatzea.

STEAM ideiak aplikatzea ikusizko arteetan eta, bereziki, pintura modernoan, Uda Ikastaroko parte-hartzaileek elkarlanean egindako bi artelanetan.

Elkarlaneko lan artistikoak sortzeko saioetan, STEAM ideien adierazpena eta artistaren eskuzko birtuosismoaren askapena garatzea.

Herritarren artea komunitatean sortzeko lankidetza-espazioak eta -prozedurak aztertzea.

Tokiko museoek, gizarte-etxeek, eskolek eta prestakuntza-zentroek gure hirietan helburu horiek ezartzeko duten zeregina aztertzea.

Hiri modernoan instalazio artistikoak sartzeko aukera aztertzea, lorategi, parke eta bulebarren funtzio baliokidea bete dezaten.

Espazio publikoan instalazio artistikoak behar bezala sartzeko arauak eta irizpideak aztertzea.

Jarduera nori zuzenduta

Unibertsitateko ikasleak

Unibertsitarioak ez diren ikasleak

Irakasleak

Publiko orokorra

Metodologia

Uda Ikastaroaren metodologia (aurrez aurrekoa + online zuzenean) gai teorikoak eta praktikoak adibide zehatzekin garatzean oinarritzen da.

Ikasleek parte hartuko dute, aurrez aurre eta online erantzunez.

Socrative tresna erabiliko da saioak dinamizatzeko.

Lankidetzazko arte-lanen sormen-saioak ikastaroaren antolamenduak emandako materialarekin egingo dira: mihiseak, pinturak eta zinta (online zuzeneko ikastaroaren kasuan, ikasleak antzeko materiala izan behar du).

Obra artistiko kolektiboa ikasgelan jarriko da ikusgai (online bada, horma digital bat jarriko da, Ikastaroko parte-hartzaileek egindako lanen argazkiekin).

Informazio gehiago

www.uik.eus

Laburrean

Euskadi, auzolana