Hasieratik. Zinema feministaren historiak 2022: "The Hour of Liberation Has Arrived"

Vitoria-Gasteiz 2022(e)ko Otsailak 6
  • Hasieratik. Zinema feministaren historiak 2022: "The Hour of Liberation Has Arrived"

Helke Sander, Heiny Srour, Marguerite Duras, Alice Diop

Zinema-ziklo honek emakume zinemagileak eta haien filmak ezagutaraztea du helburu. Zinema kanonikoaren historiatik kanpo geratu diren errealitate horiek nahitaez erreibindikatu beharrekoak dira, gure ustez. Hilean behin zuzendari bakoitzaren unibertso zinematografikora hurbilduko gara.

Ibilbide posible bat, pixkanaka zinemaren gure historia berridazten jarraitzeko.

Museoaren Emanaldi aretoan. Orain, igandean.
Aurkezpena 18:00etan. Proiekzioak 18:30ean
Tarifa: 2 € / Museoko Adiskideak: € 1
Toki mugatua. Erreserbak: 945 20 90 20

Urtarrilaren 9an, igandea

The All-around reduced personality - Redupers (Die allseite redurziete persönlickeit - Redupers), Helke Sander, Alemania, 1978, 98 min
Aurkezpena: Lola Hinojosa

Edda Chiemnyjewski, freelance fotokazetaria eta ama ezkongabea, Mendebaldeko Berlinen bizi da 70eko hamarkadan. Beste emakume argazkilari batzuekin proiektu bat du, hiria dokumentatzea, baina ez dute finantzaketarik lortzen. Zuzendaria bera, Helke Sander, da filmaren protagonista, eta esan genezake bizitza zatitu bat kontatzen duela zatitutako hiri batean. Beraz, hiria ere bada pelikularen protagonista.

Otsailaren 6an, igandea

The Hour of Liberation Has Arrived, Heiny Srour, Libano, 1974, 62 min
Aurkezpena: Reem Shilleh

1960ko hamarkadaren amaieran, britainiarrek babesten zuten Omango Sultanerriaren aurka altxatu zen Dhofar, mugimendu gerrillari demokratiko eta feminista batean.
Heiny Srour zinemagile libanoarrak eta bere taldeak basamortua eta mendiak zeharkatu zituzten Erresuma Batuko Aire Armadaren bonbardaketaren pean, gatazka gunera iritsi eta gaur egun ia ahaztuta dagoen gerra hori dokumentatu eta erregistratzeko.

Herriaren Askapenerako Armadak lurraldearen heren bat askatu zuen, eta hainbat erreforma sozial egin zituen eskolak, etxaldeak, ospitaleak eta errepideak eraikiz. Cannesko jaialdian parte hartu zuen emakume arabiar batek zuzendutako lehen filma izan zen.

Martxoaren 6an, igandea

Les mains négatives, Marguerite Duras, Frantzia, 1978, 14 min
Vers La Tendresse, Alice Diop, Frantzia, 2016, 39 min
Aurkezpena: Marina Vinyes

Les mains négatives film ia alegorikoa da: maitasunezko oihu primitibo batekin dardaratzen den eta beste gorputz bat ukitzeko denbora zeharkatzen duen gorputzak harriaren gainean uzten duen arrastoa, Durasek idazkeraz duen ustearen irudi nahiko zehatza; aldi berean, Parisko travelling-ak ikusten dira egunsentian, etxeko langileek eta kaleko kale-garbitzaileek bakarrik betetzen dutenean eszena.

Maitasunaren inguruko tailer batean, Alice Diopek Seine-Saint-Denisen, Paris kanpoaldean, bizi ziren lau gazte ezagutu zituen. Bere elkarrizketak grabatu zituen eta ahots horietatik abiatuta pelikula bat egin nahi zuela konturatu zen. Vers La Tendresse lurralde maskulinoaren esplorazio intimista da, Frantziako aldiri batean. Gizon horien joan-etorriak jarraitzen ditugun bitartean, emakumeen gorputza silueta fantasmal eta birtual bat baino ez den unibertso batean murgiltzen gara.

Tabakalera Kultura Garaikidearen Nazioarteko Zentroaren eta Artium Museoaren arteko lankidetza.

artium.eus

Laburrean

  • Mota Ikus-entzunezko emanaldia
  • Data 2022(e)ko Otsailak 6
  • Ordutegia18:00
  • Lekua Artium
    Francia, 24
    Vitoria-Gasteiz
  • Zenbatekoa1 / 2 €
  • Web Artium

Non

Euskadi, auzolana