Online Arte-Ikastaroa: "Eduardo Chillida: Haren eskultura zergatik da unibertsala eta intenporala?"

Online 2024(e)ko urriaren 23(e)tik 2025(e)ko urtarrilaren 26(e)ra
  • Online Arte-Ikastaroa: "Eduardo Chillida: Haren eskultura zergatik da unibertsala eta intenporala?"

Eduardo Chillida (1924-2002) euskal artista XX. mendearen bigarren erdialdeko eskultore garrantzitsuenetarikotzat jotzen da, eta funtsezko irudia da eskultura garaikidearen historian.

Iraganera eta tradizio klasikora egindako begirada pentsamendu eta jarrera garaikide berritzaile eta nekaezinekin konbinatzen da. Hortik dator haren obra eta indarraldia denboragabeak izatea.

Ikastaro honetan, haren obrari buruzko ikuspegia eta XXI. mendeko hogeiko hamarkadako testuinguruko sortze-prozesua eskaintzen dira.

Ikastaroa Kosme de Barañanok emango du, Unibertsitateko katedraduna eta erakusketen komisarioa, Chillidaren obran aditu handienetarikoa.

 

  • Dedikazioa: 6 ordu, zure erritmora
  • Publikoa: heldua, arte garaikidean interesa duena
  • Hizkuntza: gaztelania
  • Sarbidea: online plataformaren bidez 4 modulu, 16 bideoklase eta material gehigarriak
  • Ziurtagiria: automatikoa, ikastaroa amaitu ondoren.

Ikasiko dena: 

  1. Eduardo Chillidaren obraren ezaugarri nagusiak ezagutzeko gakoak, zeintzuk izan ziren haren ekarpenak eta gaur egun zergatik jarraitzen duen indarrean.
  2. Telurikoaren, uraren, naturaren eta argiaren garrantzia haren unibertsoak eta sormen-prozesuan.
  3. Marrazketaren garrantzia, artea egiteko modu guztietan funtsezko tresna eta hari gidari gisa.
  4. Iraunkortasunean, orekan eta lankidetzan oinarritutako proiektu publiko nabarmenenak.
  5. Artistak Guggenheim Museoekin zuen lotura, Guggenheim Bildumetako erakusketa eta obra ugariren bidez.

Egitaraua: 

  • I. Modulua. Chillidaren oeuvrea: garapena eta etapak

Chillidak bere obra esperimentatzen duten ingurune naturalean, ingurune naturalerako eta ingurune natural horren zerbitzura sortzen du. Haren lanean musikak eta soinuak izandako garrantzia ere jorratuko da.

  • II. Modulua. Marrazkia hari gidari bezala

Chillidak eskuineko eta ezkerreko eskuekin batera ez ezik, adimenarekin ere marrazten zuen. Nortasun propioa zuen estilo formala lortu zuen. Jorratutako teknika eta diziplina ezberdinen adibideak erakutsiko dira.

  • III. Modulua. Chillida eta arte publikoa

Etsipenik ez izateko artearen bidez zentzumenen sublimazioa bilatzerakoan, Chillidak eskulturak instalatzeko gune pribilegiatuak edo orain arte pentsaezinak zirenak aukeratu zituen, eta beste profesional batzuekin elkarlana egitera ere jo zuen, haren obra publiko garrantzitsuenetako batzuek egiteko lana zaila eta desafiatzailea izateagatik.

  • IV. Modulua. Chillida, nazioarteko museoak eta Guggenheim Museoak

Artistaren eta Guggenheim Museoen arteko konexioa joan den mendeko berrogeita hamarreko hamarkadaren amaiera aldera gauzatu zen jada, erakusketetan parte hartu baitzuen eta haren obra Guggenheim bildumetan sartu baitzuten geroztik.