Koreografia flamenko bat da, bizigarritzat hartzen dituena Federico García Lorcaren Poeta en New York zeharkatzen duten askatasun eta autoritate printzipioen arteko tentsioa, Carl Van Vechtenen obra homonimoari darion aurkakoen esentzia, Leopold Sedar Senghoren belztasunaren filosofia telurikoa, eta Nina Simoneren desio beltzaren errebindikazioa. Hemen, oihartzun semantikoki konplizea da belztasuna, non betiereko gatazka berberek burrunba egiten duten, Gizateria bahituta dutenek bere izaera asimetrikoagatik.
Paraíso de los negros zoriontasunaren etengabeko bilaketari buruzko obra da. Gizakiaren mugak eta limitazioak aztertzen ditu, aurpegi desberdinen itxura hartuta, desiorako eskubidearen bidea lokaztu eta kutsatzen dutenak; aukeramenaren gogoan bete eginda ageri diren irudiak eta itxurak, beti likidoak eta jasanezinak, arakatzen ditu, eta utopien lepoan gillotina baten moduan inposatzen diren hesiekin hitz egiten du, edo Bestea ikusezin bihurtzeko harresi eutsiezin gisa altxatzen diren irudi, pentsamendu eta sentimenduekin. Bestea desioaren hedadura gisa, eta ez etsai gisa. Hemen, askatasunaren printzipio lorquiarra txori bat da, kolaz bustitako adaxka batean harrapatua.
Programa:
Dantzaria: María Pagés. Kantea: Ana Ramón, Cristina Pedrosa. Gitarra: Rubén Levaniegos. Txeloa: Sergio Menem. Biolina: David Moñiz. Perkusioa: Txema Uriarte.