Natura Elektronikoa 2024: SUNESIS + Pr0t0c0lectiv0

Donostia-San Sebastián 2024(e)ko Azaroak 29
  • Natura Elektronikoa 2024: SUNESIS + Pr0t0c0lectiv0

Natura Elektronikoa 2024 zikloaren barruan.

SUNESIS

Melisaren artista izena da, Argentina jaio eta Bartzelonan bizi den artista, bere estreinako album “ORBITAL” aurkezten duena. Disko honek, tonu anitzekin beteta, elektronika kosmikoan, synth-ean eta downtempoan jolasten du. “Orbital” bere ibilbide profesionaleko lehen LP-a da, sintetizadore analitiko eta digitalen prestakuntzarekin eta ilustrazioa bezalako beste diziplina artistikoen inspirazioarekin. 80 eta 90eko anime eta zientzia fikziozko filmak bereziki maite ditu. Hala ere, aurreko EP-a, “Music for Space Stations”, espazio estazio batean, protagonistaren gelan, irudizko istorio bat kontatzen saiatzen da, eta “Orbital” diskoak espazio kanpoko istorio guztiak islatzen ditu, musika bidez narratutako “space opera” bat bezala funtzionatuz. 

SUNESISek bere zuzendaritzan sintetizadore analitikoek garrantzi nagusia dute, eta Suedian (Way Out West) eta Bartzelonan (Ona Electrónica) aurkeztu du. Bere live-a elektroniko eta mid-tempo set bat da, SURVIVE, Boards of Canada eta Royksopp bezalako taldeen soinua ekartzen digu, bere ahotsa instrumentu gisa erabiliz. Azkenik, nabarmentzekoa da SUNESIS 800 parte-hartzailetik hautatua izan dela 2023ko Keychange programan, emakume ekoizleen eta musika industriako emakumeen babesa emateko. 

PROTOCOLECTIVO

2018an sortu zen artista kolektiboa da, Iruñean oinarrituta. Bere lan nagusia artea prototipatzea da. Bere praktika artistikoak instalazio, ikerketa eta erakusketen formatuetan diziplina desberdinak esploratzen ditu. Azken lau urteetan kolektiboak soinuko esperimentazioan eta materializazioan jarri du arreta, "Resonancias, contacto simulazioa" proiektuarekin. 

Mikrofonoek eta bozgorailuek objektuak eta prototipoak kontaktuko "miaketa" bidez kitzikatuz sortu eta hartutako erresonantzia sortzean sortzen da lan hau. Protokolektiboak interesa du bere instalazioetan, batzuetan autonomoak edo beste batzuetan formatu performatibokoak, soinua hur-hurreko delako, musika ez-ertain eta kanpokoaren abiapuntu gisa, baizik eta hitzaurrekoa, eta entzute loinantidunetik hurbiltze gisa.  

Eskulturatik eta espazioaren materializaziotik abiatuta, konfigurazio desberdinak dituzten instalazioek honako hauei buruz hausnartzen dute: entzutearen egitura zurrunak, erakusketa- eta performazio-espazioko kontakizuna, eta entzute homogeneizatzaile baten eta haren azpiegitura frankiziatuen kritika.


Laburrean

Non