Javier Riao: La figuracin pareca maldita en Euskal Herria

  • Javier Riao: La figuracin pareca maldita en Euskal Herria
    MONIKA DEL VALLE / FOKU
berria.eus

  • Fecha14 de Enero
  • Temática Artes visuales

Eraikinen maketak sortzen hasi, eta eskulturaren mugetara egin du bisita Riañok, baina argi du bera pintorea dela, eta pintura duela helburu bakarra. Bilbon bildu ditu bere azken margolanak.
 
Baietz dio Jaiver Riañok (Bilbo, 1959): margolari figuratiboek aurka izan zutela giro artistikoa, bereziki denbora tarte batez, eta batez ere Euskal Herrian, baina eustea lortu zutenek izan dutela sorkuntza ulertzeko bestelako modu bat ezagutzeko aukera. Bilbo Arte fundazioko lehen zuzendaria izan zen, 1996tik 2010era bitartean, baina, postua utzi, eta erabat murgildu zen pinturan geroztik. Maiz, beste inoren arkitektura lanak izan ditu inspirazio iturri bere margolan errealistak sortzeko, baina Parisen egindako urtebeteko azken egonaldian maketa propioak eraikitzen hasi zen, eta haiekin sortutako zuri beltzezko margolanak bildu ditu orain Bilboko Lumbreras galerian. Otsailaren 21era arte egongo da zabalik erakusketa, Monochrome titulupean.

Parisen hasi da erakusketa hau?

2015ean Rekalde aretoan egindako erakusketa bukatu zenean hasi da hau; orduan ekin nion beste bide bat bilatzeari. Arkitektoen maketak erabiltzen hasi nintzen. Parisen egin nuen lehen egonaldi batean ikusi nituen Renzo Pianoren estudioko erakusleihoan zeuden maketak, eta oso erakargarriak iruditu zitzaizkidan, ez dakit zergatik. Hasi nintzen besteen ideia eta maketak abiapuntu modura erabiltzen, eta neure maketa propioak egiten hasi nintzen gero; natura hilak balira bezala margotzen ditut.

Arkitekturaren presentzia konstantea da zure lanetan.

Ia hasieratik erabili dut pinturarako gaitzat, baina besteren lanak margotu ditut orain arte, eta, orain, abiapuntutik beretik erabat nirea da margotzen dudana. Dibertigarria da maketak egitea, eta dibertigarria da margolanerako batzuk besteekin uztartzea, argiak hautatzea... Lehen baino lan handiagoa da, baina oso motibagarria da hor sortzen den kaosa.

Zure lanek bakardadea transmititzen dute. Beti dago eskailera bat, eserleku bat edo giza eskalaren erreferentzia ematen duen beste elementu arkitektonikoren bat, baina gero sekula ez dago eskailera igoko duen edo aulkian eseriko den inor.

Beldur puntu bat ematen duten espazioak margotu izan ditut, bai. Javier Gonzalez de Durana arte kritikariak esaten zuen ez naizela atsegina publikoarekin. Eta orain ere hala da: habitagarriak diruditen espazioak irudikatzen ditut, baina fikziozkoak dira.

Leer información completa en el sitio web de la fuente

Euskadi, bien comn